zaterdag 8 mei 2010

Al weken volg ik de blog van Erin Russek. Ze schrijft grappig en geeft duidelijke uitleg bij haar manier van apliceren. Ik wilde haar manier eens uitproberen maar daarvoor moest ik eerst nog een paar handige dingen bestellen in USA.Het begon met de Perfect Circels en toen de Templar.
In het glas zit strijkhulp, gekocht bij AH. In amerika heet dat liqued starch. Daarmee plak de stof om de mallen.Toen ik vorig jaar in Houston was, zeiden m'n vriendinnen dat die lijm zo fijn was. Ik had er ook maar een gekocht al wist ik nog niet waarvoor ik het zou gaan gebruiken. En zie daar, het was precies wat ik nodig had.En nu is alles erop geplakt. Ik vind het voordeel van deze manier dat je scherpe puntjes kunt voorbereiden en als alles erop zit geplakt heb je geen lastige spelden waar je draad achter blijft hangen. Het nadeel is de voorbereiding die wat langer duurt. Ik denk dat ik deze manier wel vaker ga gebruiken, vooral bij blaadjes met scherpe puntjes! Oja, dit is de link voor Erin's blog:http://http://erinrussek.typepad.com/one-piece-at-a-time/
Groetjes Debby

8 opmerkingen:

martine zei

Dank voor de tip.
Heb haar blog bij mijn favo's gezet en ga het ook eens proberen.

quilting Jeannet zei

Het ziet er indrukwekkend uit Debbie, ben je aan het oefenen voor de Phebe.....

groetjes, Jeannet

Yvonne zei

Ziet er goed uit Debby, zo leren we steeds toch weer iets bij! Ik moet van de zomer ook maar eens op zoek in Amerika!
Heel veel plezier verder met knutselen en fijne moederdag morgen!

Hennie zei

Dat ziet er handig uit en niet onbelangrijk het is erg mooi geworden.
Fijn weekend Hennie.

Marieke zei

Dat ziet er echt mooi uit. Fijne dag!

Yvonne aka sommeke zei

Ik doe het bijna net op dezelfde manier. Alleen rijg ik nog wel alle appli-stukjes op de ondergrond voor het appliqueren!
Werkt fijn, hé!

marianne zei

Ik gebruik het zeker voor kleine stukjes appliceren, vind het erg fijn werken, ziet er mooi uit Debbie

Anoniem zei

Het is een geweldige blog die Erin heeft. De strijkhulp van de AH gebruik je die i.p.v. de lijm? Mag ik weten hoe die dan heet, dan hoef ik die niet te bestellen. Ik ga binnenkort ook eens poging wagen wat betreft het appliceren op haar manier. De BOM van Erin is zo mooi.