vrijdag 18 februari 2011

Appliceren. Dat kan op heel veel verschillende manieren. Ik heb het geprobeerd met stijfsel om het malletje te strijken,- dat ging wel oke. Met freezerpapier kun je het op 2 manieren doen: de stof om het malletje strijken, of met malletje en al op de stof spelden en dan de stof onder het malletje vouwen. Of de gewone needleturn, zoals ik doe met de mandjes, maar dat kan alleen als het wat grotere stukjes zijn.
In de voorbereiding van Phebe ben ik allerlei technieken aan het uitproberen. ( Eigenlijk zit ik te wachten op een handapplicatie cursus van Ted Storm, maar dat kan nog wel even duren ) Kijk, op de foto ziet het er best wel aardig uit. Ik heb hier eerst alles geregen maar, je ziet, de blaadjes zitten niet netjes op dezelfde hoogte. Na het www grondig te hebben doorzocht, kwam ik op een manier die ik nog ga uitproberen: het backbasting. Dat zal ik nog laten zien. Eerst boodschappen doen :-) Wat voor techniek gebruiken jullie?

Groetjes Debby

6 opmerkingen:

Thea zei

Heel herkenbaar Debby. Zelf vind ik needleturn het prettigst, zonder freezerpaper maar met een getekend lijntje bovenop. Maar soms ga ik voor freezerpaper aan de onderkant en dan needleturn. En voor de heel kleine blaadjes en besjes gaat het juist lekker met stijfsel en dan strijken. Het werken aan Phebe is voor mij een groot avontuur waar ik heel veel van leer.
Groetjes
Thea

Ageeth Dorsman zei

Hoi Debbie, Het ziet er al best goed uit. Ik gebruik nooit freezerpaper, maar werk op de manier van
Ted Storm (de beste lerares, die ik ken) vanaf de
lichtbak en met omrijgen. Ik weet eigenlijk niet of
dit backbasting heet... maar voor mij werkt het
perfect en op deze wijze lukt het om zelfs de kleinste
stukjes te appliceren. Het vogeltje op mijn spelden-
kussen is heel klein en bestaat uit veel verschillende
kleurtjes. Het lijkt mij zo geweldig om aan de Phebe
te werken! Ik ben echt jaloers, maar moet eerst nog
wat dingen afronden. Als je de kans krijgt les te
krijgen van Ted: doen!!! Succes en groetjes van
Ageeth.

quiltlodge gerda zei

Ik heb het geprobeerd met Freezerpaier en de strijkbout, maar daar hield ik 7 verbrande vingers aan over. Kennelijk liggen deze manier en ik elkaar niet zo goed. Ik werk met een vouwbeentje waarmee ik een scherp vouwtje trek langs het malletje en vervolgens duw ik al naaiend het stofje naar binnen. Ook werk ik veel met vliesofix en festonsteekjes, maar dat kan natuurlijk niet altijd, zeker niet bij hele kleine stukjes. De Phebe is inderdaad prachtig, heel veel plezier en succes ermee!

Yvonne zei

Ik heb me alleen nog maar gewaagd aan het appliceren met de festonsteek. De 'onzichtbare' techniek schuif ik nog even voor me uit....het zal waarschijnlijk zijn oefenen, oefenen, oefenen, welke techniek je ook gebruikt. Hoop dat je er een vindt die je het beste ligt. Ik vind het al heel erg mooi uitzien zoals je het nu doet hoor!

Madammeke Ongeduld zei

heb nog maar 2 manieren gebruikt met freezerpaper en fliesofix maar zou graag meer manieren willen proberen

Rina zei

Ook ik heb verschillende manieren uitgeprobeerd, maar ben terecht gekomen bij de manier van Ted Storm. Ik heb hier wel de applicatie cursus gevolgd in het najaar en zeer veel van haar geleerd. Mocht je dus de kans krijgen ....